Tragedi och sorg i Drängsmark

Min helg har varit lite upp och ner och väldigt sorglig dessutom.
 
Jag och Emma åkte ner till stan på lördag och fixade ett foto av henne till skoterkortet som vi sedan postade iväg. 
 
 
Därefter hade jag en inbokad tid hos optikern. Jag lade undan tre par för jag kunde inte bestämma mig riktigt för om jag ska ha abonnemang eller köpa ut mina glasögon. Men nu har jag funderat färdigt och jag har bara behov av ett par glasögon, ifall man väljer abonnemang så baseras det på tre par brillor.
 
 
Medans jag provade brillor började min telefon att ringa och jag tryckte först bort samtalet, men sen svarade jag. Jörgen ville kolla så att jag och Emma inte var inblandade i en tragisk olycka som skett på Heden i Drängsmark.
 
En ung fyrabarnsmamma dog omedelbart och en ung man flögs med ambulanshelikopter till Umeå och vårdas för kritiska skador.
Så många berörda, ett enormt trauma och på söndagen fanns kyrkan på plats ute vid Folkan för att de som ville skulle få tända ljus och samlas i gemensam sorg.
 
Jag kämpar fortfarande på med mitt stora pussel, skottat och eldat. 
 
 
Jörgen och lilleman har satt upp element i sovrummen på loftet, förbättrat stegarna till våningssängarna och haft kul med skoter.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0