Sjukt mycket snö

Jag är glad att jag åkte och helghandlade redan på onsdagafton eftersom smhi varnade för snökanoner och klass tre varningar.
Det kom rätt så bra med snö natten mot igår och någonstans tänkte jag att det var toppen av smhi varningar, men det kom rätt så bra med snö i natt också.
Jag och lillkille bestämde oss för att vänta ut traktorn innan vi gick ut, det blev således efter lunch vi började skotta.
 
 
Snö upp till bron, yippi! Men sakta men säkert skottade jag bort snön så vi kunde nå det traktorskottade området.
 
 
Vid två på eftermiddagen hämtade jag hem Emma ifrån Byske, vägarna var farbara, men vid möte behövdes det att man saktade ner och jag valde att stå still tills mötande bil passerat.
Jörgen kom ut och hjälpte till att skotta idag och vi beslutade oss för att beställa en mindre traktor till imorgon som kan hjälpa oss att rensskotta nära uthusen, men först ska vi skrapa ner snön från taken.
 
 
Jag bygger pussel och grubblar mycket just nu, tycker så väldigt mycket illa om att man dömer, tar avstånd från, säger saker som sårar bara för att man tycker en väldigt massa mycket om hur andra hanterar en väldigt jobbig "grej".
Är det inte vettigare att berömma och stötta, hjälpa till att stärka istället för att säga saker som sårar och fullkomligen vingklipper en...? Speciellt då det egentligen inte drabbar en själv? Skit i andras bekymmer och lita på att de gör sitt bästa blir mitt råd.
 
Kramar i massor, jag tänker på er alla som kämpar med er snö, jag tänker på pappan med de fyra barnen som förlorade sin mamma och jag tänker på familjen i Kåge som har borta sin kära mamma/fru.
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint och sant<3

2021-01-23 @ 23:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0