Ökat på mysfaktorn i Ammarnäs

Det var så fridfullt och härligt att bila upp till Ammarnäs genom snömålat landskap, dessutom i dagsljus.
 
 
 
Jag har vilat och sovit massor men har också hunnit med nästan allt det jag ville göra.
 
På fredagafton kletade jag in ugnen med såpa, värmde upp den till 100 grader sen fick den svalna. Det blev först på lördagen jag torkade ur ugnen för jag gick över till Åsa en stund på fredagen.
 
 
Efter rejäl sovmorgon på lördag ramade jag in posters som vi köpt, men inte monterat och hängt upp.
 
 
Placeringen går ju att ändra, men så här valde jag att hänga upp dem.
 
 
Sen sydde jag på ett band för upphängning och fållade upp en gardin för att ha som draperi i hallen.
Det blev ett mer utmanande projekt än jag trott. Fick sy om flera gånger, men tredje gången gillt så hängde den rätt.
 
 
 
 
Det finns fortfarande massa fix kvar att ta itu med i stugan, bla att putsa allt glas i trapp och på loftet. Det hann jag inte med, men båda toaletterna är städade och alla golv är dammsugade och torkade.
 
Nu ska jag ta tag i något hemmaprojekt. Ha en fin måndag.
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0