Lite väl mycket ljud och kaos stundvis

I torsdagskväll vid nitton rullade jag från Drängsmark med tre små guldklimpar (barn) i bilen. Jag tänkte att det var ett smart drag att dra iväg då det ändå skulle sovas för natten, men lilla lånis var inte nöjd och tappade tutten, snutten vid flertal tillfällen och första timmen stannade jag säkert sju gånger.
 
 
Resten av resan och natten blev lugn. På fredag fram till nitton, var jag själv med barnbarnen och lånis. Före lunch gick vi ut och skottade bort lite snö som traktorn inte kommit åt.
Kände mig som värsta supermamman innan vi kom oss ut:)
Tre små tjejer som ska ha på sig overall, skor, vantar och mössor och sen ska jag också komma mig i täckbyxor och jacka.
 
 
Efter lunch och  "mittpådagenvilan" av minstingen julpyntade jag och Rue.
 
 
Det var skönt att vara två vuxna då det var dags att natta fyra barn. Tanken var att Pontus och Emma skulle med upp i helgen, men de backade ur. 
 
Idag lördag har jag och Jörgen varit farmor och farfar (även extraförälder) för hela slanten. Har stundvis känt det som om jag tog mig vatten över huvudet då jag lovade Mikael och Maria barnvakt. Men jag lovar att det ger mer än det tar energi.
Till lunch gjorde jag en ugnsform med potatis, skinka och äggstanning.
 
 
När jourbarn vilade "mittpådagenvilan" tog Jörgen med resten av barnaskaran ut på skotertur. De kollade upp pulkaföret i slalombacken, köpte godisklubbor och gott mellisfika på affären medans jag skurade upp ugnen och städade lite.
 
 
Efter eftermiddagsfikat pysslade vi, garnerade pepparkakor och satte ihop ett minipepparkakshus som jag garnerade taket på.
 
 
Efter middagen var intagen fick barnen äta sina garnerade pepparkakor till efterrätt. 
 
Nu sover alla barnen och TV står på med SAIK match som pågår.
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0