Det jag inte berättade

I lördags när vi var i Ammarnäs vaknade jag med feberkänsla och senare under dagen fick jag ont i halsen.
Jag tog det lugnt tillsammans med lillan (förutom att jag städade ur ugnen) medans Jörgen var ute i två timmar med resten av kidsen.
Jag har förhöjd känslighet mot ljud och beröring i vanliga fall, men med feber i kroppen blir det ännu jobbigare. 
Barn är ju barn och det går liksom inte begära att de ska vara lugnare och tystare bara för att farmor är lite krasslig.
 
Idag har jag fått ställa in att klippa lilleman, gå på jourträff och Jörgen fick skjutsa liten till förskolan.
Trots att jag lade mig vid nio kände jag mig allt annat än pigg imorse när lillkille skulle upp strax efter sex men det finns inte i min värld att förvänta mig att någon ska anmäla sig frivilligt till att ta över mina sysslor och jag är dålig på att be om hjälp. The show must go on.
 
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0