Skolstart och veggo

Idag fick jag äran att skjutsa barnbarnen till skolstart. 
För Alma var det extra pirrigt för hon börjar förskoleklass i en ny skola och i en klass där hon inte känner någon.
 
Johanna hann fota Alma innan hon behövde åka iväg till sitt jobb.
 
 
Vi var lite tidiga till skolan så vi satt kvar i bilen och lugnade nerverna en stund tills kompisarna syskona ändå känner också kom till skolan.
 
 
På eftermiddagen åkte jag och lillkille och hämtade hem skolbarnen.
 
 
Pontus och några fler i familjen vill så gärna äta mer vegetariskt eller till och med veganskt så jag kämpar på att försöka hitta goda recept.
Igår gjorde jag Ajvarbiffar av Anammas formbara färs och idag blev det tacoröra med röda linser.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0