Efter regn kommer solsken

Det har regnat rätt mycket här de senaste dagarna, ett riktigt höstruskoväder med blåst och regn. 
Jag var på juntamys igår och någon hade tömt sin överfulla regnmätare och sen kollat någon stund senare och då hällt ut ovanligt mycket regnvatten på bara ett par timmar.
 
 
Mikael och Maria lämnade Rue och Freja här i kväll för att kunna åka upp till Piteå för att avsluta sin säsongsplats och rädda ett sönderblåst förtält.
 
 
Det har varit skolstart den här veckan och ett barn börjar med att vara hemma med ordentlig förkylning, men negativ på Covid-19 test.
Emma är frisk och tycker att skolstarten kändes spännande, men roligt att de äntligen får träna på praktiska vårdmoment som t.ex. att ta blodtryck, mata, bli matad, bädda en säng med en "patient" i och få lära sig HLR.
 
 
Jag har fått hint om en jourplacering som är på ingång så jag jobbar på med att hinna få undan så mycket som möjligt av höststädning och helgstädning och utestädning innan jag får fullt upp med jobb.
 
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0