Du och jag, här och nu

In i det sista var inget bestämt, men det blev så att jag och lillkille rullade iväg till Ammarnäs efter mellis i fredags.
 
Vi stannade i Arvidsjaur för lillkille behövde gå på toa. Vi tog ett snabbt beslut om att köpa med oss pizza att äta i bilen. 
Väl framme i Ammarnäs packade vi ur bilen, bytte om och lastade i slalomskidorna och körde sen upp till backen.för att åka.
 
 
Det blev några magiska åk i kvällssol, tänka sig att det är så ljust 19.15 på kvällen.
 
  
 
När lillkille somnat såg jag Masked singer innan jag också somnade.
 
Jag lät lillkille bestämma vad han ville göra så efter frukosten på lördag startade jag skotern och vi åkte iväg en stund.
 
 
När vi kom hem var det dax för lunch som blev hamburgare som jag stekte ute vid stugan.
 
 
 
Efter lunchen ville lillkille åka slalom. Det var jättefina förhållande i backen och vi åkte och åkte.
 
 
Till middag värmde jag upp pizzaresterna som vi såg framför hockeyn på TV och lillkille höll sig sen vaken fram till Lets dance.
 
 
Söndagen gjorde vi lite tvärtemot jämfört med lördagen. Vi startade med slalom.
 
 
När lillkille var färdig med slalomåkningen blev det mackjärnsmackor vid stugan.
 
 
Sen startade vi skotern, åkte till långflyttje och njöt av utsikten.
 
 
När vi kom tillbaka till stugan fick lillkille göra sin läxa, jag städade, sen kunde vi chilla en stund innan jag värmde upp medhavda rester till vår middag.
 
 
Jag är så glad att jag åkte upp till Ammarnäs den här helgen, så glad att jag tog lillkille med mig. Han får mig att utmana mig själv (starta skotern) och det är roligare att åka slalom om man gör det med någon än att åka själv.
 
Nu är jag påfylld med massa fina minnen och energi.
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0