Spagetti och kycklingsås

Blev mer blåbärsplockning idag efter att jag lämnat lillan på sin förskola. Vilket fantastiskt bärår det är detta år. 
 
 
Jag har haft en klump i bröstet hela dagen och sårad efter en urladdning och ord som sas för att såra.
Har försökt hålla mig sysselsatt och torkat alla fönster här på nedervåningen, städat lite på altanen, tvättat några maskiner, parat sockar. Allt med en ljudbok i öronen.
 
Till middag stekte jag kycklingfärs som jag kryddade med paprika, lök, vitlök, sweet chilisås, timjan, salt, peppar, ketchup, tomatpure, torkade trattisar, havregrädde och smaksatt sojafresch. 
Kokade spagetti som jag rörde i och serverade sen allt ur kastrullen.
 
 
Det har poppat upp många minnen på Facebook, bilder från sådant jag delade för många år sedan.
Här är en bild på pappa från mitten av september 2012.
 
 
Rue från 2017.
 
 
Från då jag målade bort furun från lister, dörrar och foder 2011.
 
 
Åren rullar på.....
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0