Älskar att det flyter på

Nu i afton vinkade jag iväg Pontus och Jörgen som tog med sig grannen och hans son upp till Ammarnäs.
Syftet är att de ska börja bygga trallen/bron där vi går in i stugan.
 
 
Och bordet är förstås med;)
 
 
Lite curling fick de utav mig då jag började den här dagen med att steka köttfärs, för att sen kunna skicka med en form med tacorullar.
 
 
Jag är ju inte den som bara klagar och nu måste jag få berätta hur skönt det är att vi kommit oss ut på andra sidan av allt som höll på att ta knäcken på mig.
Vill inte dela med mig av några detaljer, men då dagarna bara innehöll sjukdom, ångest, hemmasittande, vända dygnsrytmer och skit då ville jag bara gå upp i rök.
Men nu är det så skönt att barnen tar sig till skolan och åker buss och allt det andra känns mer avlägset än oroande, även om jag aldrig helt kan slappna av.
 
Att ha en målbild och kämpa sig dit, det vinner man mycket på.
 
 
 
Igår hämtade jag Emma i stan och på vägen hem övningskörde hon.
Mitt första barn där jag faktiskt känner att jag har tillräckligt med kunskap och mod att lära ut hur man växlar och bromsar, blinkar och håller sig på vägen i 30 km i timmen.
De andra fyra barnen har Jörgen fått ta de första osäkra milen innan jag vågat sitta bredvid.
Jag och Emma fixar verkligen det här tillsammans och det känns bra.
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0