Vinter

Jag försov mig i morse, inte jättelänge men fick stressa på med att hjälpa lilleman med sina morgonsysslor så han hann iväg med taxin.
Ungdomarna kanske hade räknat med min väckning? De hann i vart fall inte med bussen och jag skjutsade dem.
Hann skotta lite innan de kom till bilen.
 
 
Fortsatte att skotta bort mer ihopdrevad snö när jag kom hem.
 
 
Fåglarna har börjat hitta till fröautomaterna och jag gissar att de är tacksamma för den serverade maten. Jag tycker om att titta på dem.
 
 
Visst det är dyrt, skitigt och fågelbordet drar till sig råttor. Men för mig kvittar det för jag mår bra utav att få se de små liven äta.
 
Min livets vagn är tungdragen just nu - det har varit så många pucklar på vägen. En del som jag säkert har kunnat påverka, men också sådant som jag inte hade kunnat förhindra.
Ingen rår för sjukdom men allt hör ihop i en familj, blir ringar på vattnet och påverkar alla på olika sätt. 
Alla relationer behöver vårdas med kommunikation, tid tillsammans, beröring, bekräftande ord och/ eller att man funderar på vad man kan göra för att underlätta för varandra.
För min skull. För din skull. För familjens skull. Ditt val gör skillnad. Tillsammans är vi starkare.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0