Lite sömn och fullt schema

Natten mot igår ringde beredskapen vid halv ett på natten och halv fyra blev vi med ny jourplacering. 
Gårdagen innehöll en del inplanerade saker som att besöka vår föregående placering,  ha middagsgäst och fixa en ettårstårta.
Bara kavla upp ärmarna och köra.
 
Ulf var det som kom hit på middag och han hade plockat en hel påse med kantareller som vi tog hand om tillsammans.
 
 
Rörigt i mitt kök, men samtidigt så fint med de där fina samtalen som kommer då man gör något tillsammans.
Jag hade lovat att göra Frejas tårta till kalaset vi ska på senare idag och den här gången ville jag inte göra den typ av marsipantårtor jag brukar göra.
Googlade och gjorde en ny fyllning med blåbär som skulle kokas och silas innan det vispades med grädde.
 
 
Fick sen lite panik då jag upptäckte att chokladbottnarna hade möglat trots att datum inte gått ut och jag hade kollat paketet noga innan inköp. Suck! 
Vi löste det med att Jörgen fick åka till Kåge och köpa nya bottnar.
 
 
Nu på morgonen har jag lagt på ett lager med vispad grädde och dekorerat.
 
 
Nu ska jag göra mig iordning för innan kalas ska jag göra en annan grej med vår nya stjärna.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0