Wish och lagom dåligt samvete

Känner att vi närmar oss ett lock down av samhället och jag måste erkänna att suget efter mina barnbarn kan ha fått mig att bryta mot rekomendationerna?
I går "kvällst" ringde Mikael och funderade ifall jag kunde tänka mig att sköta om barnbarnen som hade lite för mycket symptom för att gå till förskolan, vilket jag sa ja till tillsammans med Jörgen.
Idag kommer det då andra tydligare rekommendationer om vad som gäller förskolebarn, karantän o.s.v.
Men någonstans har jag hela tiden tänkt att familj inkluderar Mikael och Maria med barnbarn.
Nu är det som det är i vart fall och två hostiga, småsnuviga tjejer har lyst upp tillvaron här hemma idag.
 
 
Jag satt i Teamsmöte på förmiddagen med mina jourkollegor medans Jörgen var med tjejerna och på eftermiddagen skjutsade Jörgen Pontus till Trafikverket och jag fick leka med dem. Nu har vi en kille som klarat teoriprovet och har bara uppkörningen kvar till veckan.
 
Jag och Rue hann lekrita medans Freja sov sin "mittpådagenvila".
 
 
Efter lilleman lagt sig gick jag ut och målartvättade en vägg i ladan.
 
 
Sen grundmålade jag den väggen också.
 
 
Igårkväll och en liten stund nu innan jag började blogga har jag pysslat på med mitt miniatyr nybörjarprojekt. Kan hända att jag blivit lite kär i Wish och beställt hem en och en annan liten miniatyrsak därifrån.
 
Den ena ide´n efter den andra leder till att jag försöker mig på att göra ett tittskåp som ska symbolisera mina intressen.
Foliedockan ska jag försöka mig på att skulptera ett ansikte, händer och fötter till i Fimolera då jag känner mig mogen. Gillar min lilla handkratta jag tillverkat som ändå är rätt så lik den jag använder mig utav då jag ogräsrensar i min trädgård.
 
 
På mina promenader har jag plockat små, små stenar. Jag har ju "pippi" på att ha dessa stenar i min trädgård.
Ser ni lilla hinken jag också limmat ihop?
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0