Glimtar från min vardag

Dagarna rullar på och jag försöket hålla huvudet ovanför ytan och simma runt hinder som covid-19, lååånga sovmornar, tristess och tungsinne.
Gör mitt bästa för att bygga upp med positiva tankar.
 
Som Jesper Caron påminner mig från sitt instagramflöde:
 
"Minns med stolthet:
Alla framsteg du tagit i livet och hur långt det har tagit dig.
Alla situationer där du kämpat i motvind.
Alla de gånger det känts som om det inte skulle gå, då du velat ge upp, men fortsatt och fullföljt.
Alla tillfällen du fallit men rest dig upp igen.
Minns med stolthet vilken otrolig styrka du har inom dig som en följd av allt du gått igenom."
 
Flera fina minnen har jag ändå fått ihop i veckan, som till exempel junta ute vid grillring för att kunna hålla distans.
 
 
Så mysigt att kunna ses en stund trots alla restriktioner vi bör förhålla oss till för minska antal som blir sjuka i Covid-19.
 
 
Det regnade då jag gick till juntan, sen klarnade det upp och en underbar stjärnhimmel gick att beskåda + Norrskenet.
 
 
Läxstund med lillkille är också roligt. Få hänga med i hans lärande och utveckling.
 
 
Jag har skjutsat till skolan och tvättat bilen. Kanske inte veckans höjdpunkt, men något att göra utanför hemmet i vart fall.
Positivt är att bilen ska in på reparation av min obehagliga renflocksattack imorgon och att jag inte behöver betala 5000 kr i självrisk.
 
 
Julpyntning är också påbörjad. Det blir så fint och mysigt.
 
 
Fick upp de röda gardinerna som jag har i köket i afton men det får ni bild från senare.
Jörgen, lilleman och kanske Pontus åker upp till Ammarnäs imorgon, själv ska jag vara hemma och sköta mitt jobb. ;)
Kommer att sakna stugmyset med familjen.
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0