Fredag den trettonde

Vi hade besök utav elektriker på morgonen. Han tog bort lite onödiga eldragningar nu när vi bytt ut vår ventilationmotor.
 
 
Sen kämpade jag med att sy på mudden på min stickade klänning, mudden som jag tog bort för ett tag sedan. Nu har klänningen krympt i tvättmaskinen och behövde förlängas.
 
 
Sen städade jag, hade telefonmöte och packade väskor. Halv fyra rullade jag med familjen mot Ammarnäs.
Vi åt middag i Arvidsjaur.
 
 
På sista sträckan, den mellan Sorsele och Ammarnäs hade jag ett obehagligt möte med renar.
Först bromsar jag in för en mammaren och hennes kalv och strax därefter ser jag hela flockan på en öppen yta som ligger högre än vägen. Helt plötsligt rusar renflocken ner mot bilen, ner i diket och uppför diket rakt mot min bil som nu står helt stilla.
Duns, duns, duns, duns, duns, duns låter det i bilen och lika fort som de kom vände de om och sprang tillbaka dit de kom ifrån.
Jag gick aldrig ur bilen, men såg ju att det hänt något med extraljusen så Jörgen som kommit ikapp mig fick köra före sista biten till stugan.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0