Lite nytt

Igår var det en hyfsad dag för mig då jag ändå kunde hålla distans till känslorna som dyker upp då jag blir ensam om att plikta till det som förväntas utav en..
 
Jag hade skypemöte med mina jourkollegor på förmiddagen. Resten av dagen krattade jag, i och för sig så hann jag rätt mycket före mötet som började 10.00.
Fick upp en tröttmössa i tid för hemstudier, en annan 14.10 och den tredje 14.40.
 
 
Sonen ringde igår och undrade om jag kunde och ville ta hand om barnbarnen idag så han kunde bistå sitt jobb med sin kompetens under sin pappaledighet.
Underbart att ta hand om livets efterrätt och känna att man uppskattas  för något/av någon i vart fall.
 
 
När Mikael kom och hämtade sina barn ville han idka byteshandel. Han sträckte ut en chokladask, en Merci och frågade om vi skulle byta?
 
 
Nja, sa jag. Barnbarnet är så mycket mer värt än chokladasken, men gesten värmer så fint i mitt mammahjärta.
Tack! Den helade..
 
Tacksam för vad det blivit av mina fina barn, trots livets krokigheter och det bagage jag haft, det bagage de fått med sig i sin uppväxt. Bagage har vi alla men allt handlar om hur vi bär det.
Älskar er tusen miljoners mina fem guldklimpar<3
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0