Hur fort försvann inte maj månad?

Ett lugn har infunnit sig i den här familjen. Äntligen är läget stabilt, med skola och sömn och då blir alla per automatik glada. :)
 
Coronaläget är som det är, men jag känner ingen ångest över situationen längre och fortsätter sprita mina händer, hålla avstånd och distans.
 
 
Igår firade vi Maria som nu är färdig sjuksköterska. Stolt över hennes prestation att vara både nyförlöst och sen småbarnsmamma samtidigt som hon pluggat på heltid sedan i oktober...
Jag har haft hand om Freja lite mer intensivt nu,  Maria håller på med inskolning på sin nya arbetsplats Akuten där hon fått in en fot och ska jobba där hela sommaren innan hon går på välförtjänt mammaledighet till hösten.
Freja är ett riktigt lyckopiller.
 
Hon var inte så glad i att åka bil igår då vi skulle åka hem till henne, men babblarna på mobilen gjorde henne så lycklig.
 
 
Mikael levererade underbar mat som vanligt och hade styrt upp en riktig grillfest för Maria.
 
 
Jag hittade en fin bukett i lila som vi gav till Maria förutom en liten present.
 
 
Hjälpte till att mata mitt lyckopiller..
 
 
 
Morsdag imorgon, jag fick blommor av mina tonåringar redan i fredags. Emma fick mig att gråta, dessutom...
 
 
Pontus och Jörgen är i Ammarnäs och fixar det sista inför besiktning.
 
 
Kram.
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0