Vilket kalasväder vi haft idag

Jag och de små gick ut tidigt idag för att skotta det traktorn inte kan nå. Alldeles perfekt väder med strålande sol, klarblå himmel och takdropp fast det är någon minusgrad.
 
 
Jag gillar att "göra" något då jag är ute. Då den nödvändiga skottningen var utförd och vädret var så underbart att jag allt annat än ville gå in började jag skotta mig fram till vår grillplats.
 
 
Jag skickade småttingarna att hämta ved så vi kunde tända en eld för min plan var att steka hamburgare till lunch ute på Muurikkan.
Lite senare då brasan var tänd och jag hade plockat fram några sandlådeleksaker, tog jag mig en kaffepaus och njöt av livet.
 
 
 
Fick igång resten av familjen, ja inte hon som var i skolan då, men resten så jag kunde få bjuda på utegrillade hamburgare.
Till mig hade jag rört ihop en frystorkad veganmix jag köpt från martsmart och format mina egna burgare utav.
 
 
De små fick verkligen en heldag ute. Jag gick in efter lunchen och städade i köket, förberedde en korvgrillningsväska att skicka med Jörgen och Pontus som skulle ta skotrarna till Drängsmarks Vitberget.
Medans jag gjorde detta testade de små sina slalomutrustningar...
 
 
Imorgon ska vi alla åka till Storklinta strax utanför Jörn och åka skidor och madrass.
 
Medans jag drog till stan för att handla en present och mat åkte de andra skoter och fortsatte njuta av denna underbara vinterdag.
 
 
 
Efter middagen som blev hemmagjord pizza med ett sån´t där färdigt kit, åkte jag och lillan på barnkalas.
Som hon njöt av att få vara på kalas, äta glass med minimarshmallows, chokladsås och strössel. Sen få äta popcorn, chips och ostkrokar på det, kan det bli bättre?
Tack Molly för inbjudan, att få gå på kalas uppskattades! :)
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0