Regn och middagsgäster

Idag har det varit mycket sämre väder och på eftermiddagen började det att regna.
 
Jag har sysselsatt mig med tvätt, plock och mer rensning och städning i mina dolda utrymmen. Låderna under tvättstället har jag städat i och organiserat om snoddar, hårspännen och klämmor till en nyinköpt ask med skiljeväggar för att få bättre översyn över dessa.
 
 
 
Har även vikt om och sorterat i linneskåpet. Vi har tre olika underlakansstorlekar som jag nu sorterat så man hittar.
 
 
Efter lunch åkte Jörgen och Pontus ut med barnen på skotertur och de testade även att tolka efter skotern med Boben.
 
 
Sen efter det byggde de små en alldeles egen snögubbe.
 
 
Vi bjöd mer eller mindre in oss själva till middag hos farmor Britt (Vi gav tre alternativ, färdigköpt middag, middag hos oss eller middag hos henne. Hon valde att laga mat.).
 
Farmor bjöd på hasselbackspotatis och stekt kyckling eller stekt ytterfilé med god sås och sallad. Vi stod för efterrätten som kom från ICAs frysdisk, blåbärs och äppelpaj.
 
 
Farmor är så omtänksam och snäll. Hon har lagt ner tid och engagemang och köpt in en stol som hon fyllt med hemstickade sockar som vi kan ha i Ammarnäs.
 
 
Hon frågade också om vi ville få tolv tallrikar och tolv djuptallrikar från en servis hon inte har användning utav längre. Självklart vill vi det.
 
 
 
När vi åker så här behöver vi köra två bilar och jag fick äran att bli körd av Pontus som övningskörde. Men inte roligt med det här regnet..
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0