Corona, barnbarn, rutiner, ångest, ja vår vardag helt enkelt.

Hej!
Vår vecka har varit jobbig! Borttappad nyckel, barn som låtsas att inte vakna trots bultande, höjda röster och knackningar.
Men vaknade direkt då rutan tillsist behövde krossas. Vi kan alltid skylla på olika saker...
 
#Ångest#oro#npf#trött#offer#tonåring#hemmasittare#nationellaprov.
 
Jag anser att det handlar om att man inte tar ansvar för det man kommit överens om. Man tar inte ansvar för att gå isäng i tid, man tar inte ansvar för att kliva upp....
 
Det får konsekvenser då det blir så här illa, dåliga konsekvenser! Men nu vet alla vad som gäller i vart fall.
 
Annat som hänt i veckan är att lillkille antog utmaningen vi inte trodde han skulle ta. Han ville ta fram cykeln och det ena gav det andra och jag och Pontus lovade honom att cykeln skulle få tas fram om han skottade en bana runt huset.
Nu har vi en bana skottad runt huset. Det tog honom fyra dagar och nästan tre timmar per dag att fixa uppdraget.
 
 
Det är "min" pojke det!
Lik mig i det fallet;)  Kämpa, kämpa och kämpa på och inte ge upp!
 
Obehagligt det här med Coronaviruset. Jag är inte orolig för viruset i sig, men för den panik som sprider sig i samhället.
 
Jag är också orolig för att någon flygplats ska bli stängd och föräldrarna till den här donnan inte ska ta sig hem på måndag.
 
 
Vid halv elva idag kom Mikael och Maria och lämnade deras minsting därför att Mikael skulle få en överraskningsresa till London som hans goa fru ordnat.
 
   
 
Det har varit så kul att få "lura" honom och planera in att han och Jörgen ska till Ammarnäs den här helgen.
 
Nu ska jag njuta av barnbarnstid, föräldrarollen och att vara i nuet den här helgen.
 
Nästa helg blir det fokus på Johannas barn. Mina andra barnbarn. Dessa två:)
 
 
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0