Bring it on - oro eller olust?

Jag bilade hem från Stockholm igår, var hemma vid middagstid.
Satt och lyssnade på ljudbok hela vägen, dessutom en mycket bra ljudbok så det kändes aldrig jobbigt.
Däremot är avsked aldrig något jag tycker om.
 
 
 
 
 
Efter middag och nattning av de små var det dax för min yogastund.
Kände mig stark och fokuserad på att ta mig an vardagen och dess utmaningar efter yoga och barnbarnshelg.
 
Har dock inte varit så stark som jag önskat idag och fått kämpa med att hantera mina känslor. Men jag har gjort mitt bästa.
 
Lovat Maria att hjälpa till med lillan då hennes sluttenta närmar sig. Hämtade upp denna glädjespridare då lånis lämnades på sin förskola.
 
 
Medans hon sov mitt på dagen förberedde jag middag genom att marinera kycklinglår med ben och röra ihop en välgörande för mig slaw med kålrabbi, äpple, morot och spetskål.
Lämnade sen igen lillan efter jag hämtat igen min lilla lånis från sin förskola.
 
Middagen fick godkänt, alla åt med god aptit.
 
 
Efter maten klippte jag lilleman och sedan medans de såg bollibompa och blev nattade av Jörgen tog jag mig en promenad i solnedgången.
 
 
Men hörni, ska vi prata lite allvar nu? Hur tänker ni om det här med Coronaviruset?
 
(Bild knyckt utav kusin)
 
Jag är inte direkt orolig, allt känns för overkligt än på något sätt, däremot skaver det en olustkänsla inom mig för den nedstängningen av vårt samhälle som troligtvis kommer att bli ännu hårdare även för Sveriges befolkning inom snar framtid. LA, Tyskland, Spanien och massa fler länder har ju satt sitt folk i karantän med i princip utegångsförbud.
 
Men vi alla kan bara göra vårt bästa genom att tvätta händerna ofta, stanna hemma vid minsta lilla sjukdomssymtom och fortsätta med att njuta av vårt liv så gott det bara går. 
 
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0