Mitt trädgårdsprojekt

Dagarna rullar på och jag jobbar på med mitt trädgårdsprojekt då jag kan. Blir lätt en dominoeffekt då man vill ändra om, men ändå ha kvar vissa växter.
Mitt projekt den här sommaren är att fräscha upp stenpartiet vid Björken, rensa pallkragarna och ta tag i den anskrämliga sydöstra väggen. Två pallkragar av fem har jag rensat och sått ärtskidor och morötter i.
 
Våran blommbänk efter den sydöstra väggen har växt igen och har sett bedrövlig ut länge nu.
Några misskötta Nyponrosor, Rosenhallon och en annan växt som aldrig blev fin. Jag vill ha rosor där i buskform, så Nyponrosorna får vara kvar men flyttas lite. Sen ska jag plantera de fina rosenbuskarna vi hämtade från ett ödehus där min svärfar bott som liten. 
Just nu kämpar jag mig igenom ett massivt ogrästäcke samtidigt som jag gräver ner kantstenar.
 
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0