Tungsinnet försöker jag mota bort

Semesterlunken har infunnit sig i familjen, inga måsten, inga tider att passa...
Ja inte för mig då som har det ganska så lika vare sig det är vardag eller helg, lov eller inte.
 
Skjutsa sommarjobbande barn, städa, fixa lunch, mellis och middag. Vi tar dagarna som de kommer, vilket jag inte gillar, jag behöver struktur och planering. Vill ha saker att se fram emot. Jag gillar inte långa sovmornar, pilla navelludd och chilla.
 
Det är så många faktorer som jag inte rår på som ger mig inombords stress och frustration, men jag försöker gilla läget. Har svårt för den här väntan ....
 
Vad har jag då sysslat med sen sist jag skrev här? Jo vi har firat svägerska och svärmor hemma hos oss och hemma hos svärmor. På farmors födelsedag åkte vi dit och fikade efter vi intagit vår middag.
 
 
Planeringsmöte om Ammarnäs blev hos Mikael och Maria i tisdags för våra småttingar har fått värsta förkylningen. Vi har varit försiktiga, de har inte fått följa med in i affärer eller vistas ute i samhället, men fått vara med grannbarnen...
Jobbigt tycker jag då det begränsar oss så mycket mer i våra aktiviteter. Just nu är fyra i familjen snuviga, ont i halsen och hostiga.
 
Jag har klippt häcken, rensat ogräs delvis under den och Jörgen har hjälpt till med att dra sladdar och kört bort ris.
 
 
Varit hos pappa några svängar, lite ogräsplock och borttagning av vissna blommor. Häromsist behövdes det vatten också.
 
 
Igår påbörjade jag en långvarig lösning på stöd för våra vinbärsbuskar som jag klurat på ett tag.
 
   
 
Blev dock inte riktigt som jag tänkt mig och behöver mer material för att kunna fullfölja.
 
Planeringsmötet med Mikael och Maria gav mig ändå lite hopp om att komma vidare med vår dröm uppe i Ammarnäs. 
Jag har beställt lite sängkläder, köpt några handdukar och material till att göra en fiffig förvaringsvägg inne på lilltoan.
 
 
Idag har vi haft ett litet femårskalas för vår förkylda lånis. Så enkelt att få ögon att tindra, förväntningar att infrias.
 
 
Jag lämnade sen Drängsmark och bilade ensamt upp till Ammarnäs, så tacksam att jag får göra det.
Behövde verkligen få komma iväg och vila från alla måsten.
 
Nu har jag packat upp det mesta av porslinet som M+M köpte när de var på IKEA och har en del i diskmaskinen som går för fullt
 
 
 
Jag har också börjat på att förbereda och titta om min DIY idé kommer att fungera inne på lilltoan. Tror det kommer att fungera och hoppas på att det blir som jag tänkt mig.
 
 
 
 Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0