Frustration och lite tårar

 
Emma delade med sig bilder på de söta killingungarna som är endast fem dygn gamla.
 
 
Stolt mamma är jag till två tonåringar som utvecklas, men har sina hinder i deras vardag. Eftersom jag är en doer, en analytisk person och högkänslig blir det tokigt och missförstånd...
Stolt dock över deras lyckanden i deras sommarjobb.
 
 
Hade bara hoppats på att ibland bara bli tokbekräftad för den jag ÄR också. Men jag andas, fäller en tår och väljer att förstå varför, tiga och inte ta plats. Blir bäst så. 
Tror på att ge och ge....
 
Sommarprataren Björn Natthiko Lindeblad sa en mening som är det jag alltid faller tillbaka på.
Var det som du vill se mer ut av världen!
Världen är inte som den är, den är som du är!
 
Greta Thunberg återigen....
Hon säger, Allt har ett sammanhang, allt hänger ihop.
Vi måste backa, vi behöver göra vårt bästa....."Vi kan inte sätta ett pris på en människas värde" , det säger man i den här Coronakrisen, men det är en kris hur världen kommer att gå under snart i vår överkonsumtion.
Vi lever redan i en klimatkris där allt redan är ohållbart i u länderna där torka, översvämmningar och krig redan är ett omänskligt faktum!
 
Enkel matematik är att lyssna på experterna och bromsa, backa och tänka om! Det är jobbigt, obekvämt och tråkigt!
Men vi måste förstå att våra barn måste leva med konsekvenserna av våra val....?
 
Lyssna på Greta och det hon säger om att vi redan nått "The tipping point!"
 
Kram och Godnatt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0