Vardag och Ammarnäs

Har fyllt mina dagar med närvaro i det jag gör, hunnit med att surra med mina fina vänner på en junta där allt återigen var uppdukat med välgörande livsmedel för mig. Tack fina du som fixat!
Hunnit med att klippa sonen och följa lillan på synkoll på ögon.
 
 
Sjukdom och livspussel gjorde så att jag fick äran att åka upp med Mikael till Ammarnäs i helgen. Jag har njutit av varje sekund jag vistades där.
Gjorde tre olika röror som serverades med sallad + bröd och funkade helt okej som middagsmat för alla utom de små som rynkade på näsan.
Direkt efter maten åkte jag och Mikael till Ammarnäs och Jörgen fick ensamt rodda med alla barnen och ett barnbarn.
 
 
Min huvudsyssla blev att rensa mellanrummen mellan klinkerplattorna innan fogning. Kan tyckas tråkigt och tröstlöst för många, men jag älskar det här med att jobba mig fram mot ett resultat som är bestående.
 
 
Alla sovrum blev nästan fogade av Mikael under lördagen och resten gjorde vi klart innan vi åkte hem idag.
 
 
Allt som stod ivägen plockade vi undan i morse för att jag sen skulle kunna rensa fog från plastbitar och fixrester.
 
 
Jag har som sagt verkligen njutit av dessa timmar med kroppsarbete i många timmar, älskar att njuta av resultatet sen trots att mina händer är fulla utav blåsor och ömma fingrar.
 
Vädret har varit underbart, kusten har fått mycket mer snö, Ammarnäs bara lite igår och inget idag.
 
 
Snart ny vecka och hög tid för mig att gå till sängen för att få ihop några timmars sömn.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0