Semesterhelg med familjen

 
Känns bra i mammahjärtat att jag fick en semesterhelg från mitt jobb och att min familj ville hänga på.
I fredags efter jag skjutsat och hämtat mina barn från skola/förskola, hämtat Lisa på flyget och serverat Tacomiddag till alla så drog jag, Jörgen, Pontus och Emma till Umeå.
 
Efter vi checkat in på hotellet tog vi oss till biografen.
Vi såg Bad boys for life.
Alldeles för hög volym för min smak, för mycket våld, för mycket blod men ändå så blev den totala upplevelsen helt okej.
 
 
 
Hotellfrukost är för mig alltid värsta lyxen, nu fick vi ihop två sådana.
 
 
Efter frukosten ville Emma gymma och vi avsatte ca 90 min till träning och att fixa till sig efteråt. 
Blev betydligt längre än så som vi chillade på hotellrummet och väääntade..
 
 
 
Tillslut nyttjade grabbarna tiden till att kolla på teknikgrejer på någon butik.
När vi sen var redo för shopping började vi med lunch på IKEA.
 
 
Inte alla IKEA restauranger vill flexa med standardmenyerna, men i Umeå gjorde de det.
Jag valde bort Beasås och pommes och valde mer nyttiga tillbehör till min kyckling.
 
Sen shoppade vi på AVION köpcentrat.
 
 
 
Vi åkte därefter tillbaka till hotellet och fixade till oss i olika grad innan vi åkte till Lottas krog för att inta vår middag.
 
 
Vi gick därefter till Megazone och ungdomarna spelade biljard.
 
 
 
Vi valde sen att åka vidare till en bowlinghall där vi avslutade kvällens aktiviteter.
Emma var helt klart bäst på bowling, hon har kommit på hur man ska stå och hålla klotet för bästa resultat.
 
 
Idag åt vi vår hotellfrukost och packade därefter ihop oss och checkade ut.
Ringde mor och undrade ifall de orkade med en snabbvisit av oss på vägen hem, vilket de sa ok till.
 
 
Finns så många fina bilder och minnen från förr hos mamma och Ulf. Förutom det så tänker jag att det är en rikedom att från tre barn få 11 barnbarn och i nuläget 7 barnbarnsbarn och ett till snart på väg.
Själv är jag så stolt över mina fem barn och mina fyra barnbarn.
 
Jag är även ödmjukt tacksam för den här helgen och tiden jag fick tillsammans med min familj.
Jag har vilat, skrattat, väntat, njutit och haft en bra semester.
Underbart att bara vara och njuta av nuet utan det små barn kräver i uppmärksamhet.
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0