Långtråkigt och egen smed

Dagarna rullar på och jag är inte riktigt på humör. Har långtråkigt och pillar aldeles för mycket på telefonen men har som ingen energi att rycka upp mig. Vet ju att man är sin egen lyckas smed.
 
Igår var Rue här då Maria hade skola och Mikael jobb, det var roligt. Vi var även ute och försökte leka i halkan och snålblåsten.
 
 
Vi åt middag tillsammans, sen var det meningen att Mikael och Jörgen skulle åka till Ammarnäs, men Rue fick feber och kräktes sen då de kom hem och då ville Mikael ta hand om sin familj helt förståligt.
 
 
Jag vill så gärna få ihop arbetstimmar i Ammarnäs så Jörgen fick åka upp själv trots att han tvekade till just det om att vara själv..
 
Jag har grunnat på det här om nyårslöften och min dåliga disciplin på att ta hand om mig själv. En sak jag ska jobba aktivt med är att bli lyckligare, fast det kallas nog mer att vara nöjd och leva mer här och nu.
 
Jag hittade tre tips på nätet som jag ska annamma..
 
1. Sätt upp dagliga mål
Bestäm dig för vad du vill ha gjort och åstadkomma varje dag och gör allt du kan för att nå dit – varje dag. Sätt höga, men realistiska mål. Och lista exakt vad som behövs göras för att nå dem. Håll listan kort, det räcker med ett par punkter. Gör en ny lista varje kväll för vad du vill få gjort dagen därpå.
 
2. Ta hand om dig själv – fysiskt och psykiskt
Framgångsrika människor blir framgångsrika för att de sköter sin kropp och sin mentala hälsa. Ät rätt, sov ordentligt och motionera regelbundet. Varva jobb med vila. Det är lika viktigt att kunna koppla bort allt och bara ha kul som att bita ihop och fokusera på vad som måste göras.
 
 
3. Meditera
Gå på yogakurser och lär dig meditera – eller googla helt enkelt efter några enkla avslappningsövningar och gör dem regelbundet. Förmågan att kunna koppla bort omvärlden en stund varje dag kommer att ge dig energi och ett lugn som du aldrig trodde du hade inom dig.
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Väx upp människa och sluta tycka synd om dig själv??!!

Svar: Hm? Varför denna ilska? Varför behov av att fostra mig och gömma dig bakom en anonym kommentar? Men det är ju det jag skrev i mitt inlägg egentligen, att jag borde rycka upp mig! Kram bittra människa:)
Annica

2020-01-06 @ 12:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0