Virrat runt den här fredagen

Skjutsat ett barn till Byske och då passade jag på att handla lite inför helgen.
Efter jag packat upp matvarorna så blev det bestämt att jag skulle komma ner till stan för att göra ett bankärende tillsammans med Jörgen.
Efter bankärendet kom jag på att jag kunde gå in på Kjell & co för att köpa en ny datasladd till Emmas skoldator. Tyvärr svarade hon inte på sms och jag hade glömt den trasiga sladden hemma så då tänkte jag åka hemåt utan sladd, men kom på att jag hade ett ärende till.
 
Förra fredagen glömde nämligen Pontus sin ryggsäck på busstationens toa och jag tänkte nu se om den fanns på upphittat där gamla bussgaraget var.
Men där var det stängt så då googlade jag den nya adressen som är på Hedensbyn. Men ingen ryggsäck fanns där.
En person skickade mig till bussgods och biljetter på nya busstation och då jag kom dit var det lunchstängt.
Lät bilen stå och tog mig en promenad ner till stan för nu hade Emma sms mig några bilder och en laddare kunde köpas.
 
Gick tillbaka till bussgods och fick vänta en stund innan klockan slog 12.30 och jag fick komma in och få negativa besked. Hon skickade mig vidare till kommunen och Brinkenhuset där väktare brukar lämna in upphittade saker.
Nu började det kännas lite jobbigt att fortsätta leta den spårlöst försvunna ryggsäcken, men tog bilen och parkerade den i Brinkengaraget.
Fick stå och vänta i tio min innan det blev min tur, fick även den här gången ett negativt besked och blev hänvisad till polisen.
Funderade på om jag skulle gå eller ta bilen för hos polisen finns det bara två besöksparkeringar som alltid brukar vara upptagna.
Valde dock bilen och hade tur att till och med båda parkeringarna var lediga.
 
Tyvärr inget napp hos polisen heller så då gjorde jag en borttappad anmälning så blir vi kontaktade ifall den skulle dyka upp.
 
Vad har jag gjort mera förutom att virra runt på jakt efter ryggsäck och laddare? Det vanliga gissar jag, skickat iväg Jörgen till Ammarnäs, hämtat Emma efter hon gymmat, lagat Åsas torskrecept till middag.
Det mer ovanliga som hänt är att jag fått typ ett litet ryggskott i bröstryggen som gör fruktansvärt ont emellanåt. Så pass ont att luften går ur mig i vissa rörelser.
Kört lite googlade yogaövningar och sjukgymnastövningar för att försöka hjälpa mig själv att lossa på låsningen.
 
Kram.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst skulle du sluta curla 😂

Svar: Jo. Helt sant och reflekterat av dig, verkligen svårt för mig att dra en gräns stenhårt. En mellangångsdag får den här dagen bli…
Annica

2020-02-21 @ 21:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0