Korv med bröd och coleslow

Lillans standardsvar ifall man frågar vad hon vill ha för mat är alltid Korv med bröd.
 
I dag till lunch gjorde jag äntligen henne till viljes, men för att jämka upp en näringsfattig lunch gjorde jag en coleslaw på livsmedel som är välgörande för mig.
 
En vanlig coleslow är gjord på vitkål och majonäs vilket är rödlistade livsmedel för min kropp.
 
Började med att riva spetskål.
 
 
 
Rev därefter i ett äpple, en morot, lite kålrabbi och en röd lök.
 
 
Dressingen gjorde jag på havrebaserad turkisk yoghurt, senap, tabasco och salt.
 
 
Lillan gillade inte salladen, men åt ändå upp den lilla klick hon fått på sin tallrik.
Det fanns både Bullens varmkorv och kycklingkorv att välja på.
 
 
Nu efter lunch har Rue kommit hit och hon ska sova över. Mikael och Jörgen är i Ammarnäs och Jörgen delade just de här två bilderna.
Jag älskar vår dröm och våra val.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0