Fler bilder från veckan och underbar dag med de små

Fick sovmorgon idag också och jag klev upp halv nio, de små sov en stund till.
 
Maria, Rue och Freja dök upp vid halv tio och på förmiddagen lekte vi inne, jag och Freja lekte nog inte utan vi satt mest och tittade på då de andra tre lekte.:)  Det roar en fyra månaders baby att vara med där det händer någonting.
 
Till lunch idag blev det blodpudding och rivna morötter, ett rivet äpple och en liten bit riven kålrabbi.
 
 
Själv åt jag rester bestående av en kycklingfilé och ris + råkosten.
 
Jag kanske stekte för mycket blodpudding för min lillminsting gjorde egen lunch och killarna på övervåningen sov djupt idag.
Igår gjorde jag också halvfabrikatslunch där alla ville äta. Potatisburgare med baconbitar och lingonsylt.
 
 
Efter lunch gick jag ut med småttingarna för att "rasta dem".
 
 
Så viktigt att de utmanar sig själva och rör på sig. I lekparken på skolan var det så roligt att se lillan våga klättra.
 
Till middag idag tog jag fram alla stora grytor och kokade pasta i en och gjorde ett hittepå pastasås med kyckling i till middag.
Emma + sällskap, Pontus + sällskap och Jag o Maria + de små, ville också att det skulle räcka till Ammarnäspojkarna. Jag stekte upp ris och rester av frysta grönsaker till mig.
 
 
Det här med min kost har inte varit lätt, men jag kämpar på. Äter oftast ingen frukos och ifall jag äter blir det välgörande smothies.
 
 
Det har varit, eller mer korrekt är fullmåne i helgen. Jag har soivit oroligt innan månen blev full.
 
 
I onsdags var det junta och det är alltid ett positivt inslag i min vardag.
 
 
Annat jag gjort då jag "var i nuet" och inte delade med mig till er var städning av mitt kök.
 
 
Mikael och Jörgen har satt in dörrfoder och dörrar, fixat med köket och listat däruppe i Ammarnäs.
 
 
Det blir så bra!
 
 
Jag har haft en helt okej helg. 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0