Blandning av recept

En bra morgon fick vi till idag förutom att det blev skjutsning till Byske. Tänkte sen vänta in ett utvecklingssamtal som skulle starta tio men fick besked av Emma att hon behövde göra ett prov den tiden.
Passade på att handla mat på ICA och de hade kycklinglår och kycklingklubbor på mycket bra pris.
Köpte på mig tre stycken enkilospåsar, åkte hem och googlade recept.
 
 
Ställde mig sen vid spisen och lagade till det som ska bli dagens middag utifrån den inspiration jag fått då jag googlade olika kycklingrecept.
 
Började med att krydda kycklingen med paprikapulver, chilipulver och salt samt försteka bitarna.
 
 
Hackade därefter vitlök, lök och två paprikor som också frästes upp.
 
 
Smulade över två kycklingbuljongtärningar, en påse saffran och tryckte ut massa tomatpure från en tub. Hävde i en påse frusna morötter och hllde över en och en halv liter kokande vatten. Stängde locket och allt fick puttra i en timme.
 
 
Därefter skalade jag potatis, morot och palsternacka som jag skivade och lade i en ugnsform. Öste över buljong och in i ugnen.
 
 
Min lunch fick bli en provsmakstest utav kycklingen. Klart godkänt!
 
 
Tog sedan tag i att klippa sönder en gardinlängd jag haft liggande för att göra om den till ett drapperi till tvättstugan.
 
 
Fortfarande inte färdig med mitt projekt att rensa, röja och få bättre ordning. Men en bit till på väg i vart fall.
 
 
Snart ska jag åka och hämta upp barnen från fritids och förskola, därefter åker vi ut till flygplatsen och hämtar Lisa som kommer med 14.20 planet från Stockholm. :)
 
De har sportlov i huvudstaden och hon hade lite komptid att ta ut så hon kan träffa sina vänner här i norr innan jag och Jörgen ska få ha lite semester från vardagen. På fredag åker vi upp till Ammarnäs.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0