Sms

Hej! Dagarna bara tuffar på och jag ligger efter med att dela med mig några glimtar ur min vardag. Men jag håller lite till på att uppdatera om mig.
 
Det allra värsta som kan hända en är väl att ha borta en nära anhörig? Någons mamma, någons fru, någons moster, någons syster och mångas vän söks sedan i lördags av polis, frivilliga och missing people.
Jag har ingen koppling till Carola som hon heter, men lider med dem som har det.
 
Öppen artikel: Carola fortfarande försvunnen – sökandet fortsätter under tisdagen • Ny detalj i signalementet
 
En annan samhällsnyhet som skulle förstärka myndigheternas råd i Covidpandemin var att vi alla skulle få ett sms och när väl ett sms kom var det nog fler än mig som blev förvånade och besvikna på innehållet.
 
Så här sammanfattade Marcus Oscarsson på Instagram sin uppfattning om sms:et.
 
Eller som Cissi Wallin skrev på sin sida..
 
 
Annat jag hunnit med sen sist är att klä granen.
 
 
Jag och Emma har bakat, pepparkakorna fixade Emma.
 
 
Jag har varit och tänt ljus hos pappa.
 
 
I söndags lekte vi ute en stund med lillkilles lillasyster.
 
 
Efter lek bilade jag upp till Ammarnäs.
Kände att vi är så nära men ändå har så mycket kvar att göra för att kunna njuta av stugan på ett bättre sätt till jul.
Jag började med att tömma loftet från byggskräp, spån och överblivet byggmaterial samtidigt som jag laddade tvättmaskinen med sängkläder.
 
 
Sen målade jag det som var kvar att måla på de nya loftväggarna.
 
 
Jag hann också med att slipa stege och fallskydd på den säng som Jörgen gjorde så fin sist.
 
 
Efter en god natts sömn fortsatte jag att jobba med att torka bort allt damm och skit från lister och dörrar på loftet och torkade alla golven.
 
Ställde sen ut sängarna där jag tyckte de passade och delvis bäddade dem.
Nu ser det ut så här på loftet.
 
 
 
Annat jag fixade med var att släpa in den stora stegen för att kunna montera upp en julstjärna. Spännande att vara på så hög höjd alldeles ensam ifall någon olycka skulle ske, men jag kände mig ändå ganska säker.
 
 
 
Just det ja, målade ju sängen också.
 
 
Det finns jättemycket jobb kvar. Jag hann inte städa allt jag ville städa men nu är alla rummen beboeliga i vart fall.
Jörgen kommer att åka upp i morgon och göra lite mer småfix klart. Några lister, klä in trappen och städa det jag inte hann.
 
Älskar vår Dröm.
 
 
 
Kram.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men SMS funkar tydligen, för inom ett dygn så hade krisinformation.se 3,5 miljoner besökare

2020-12-16 @ 23:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0