En perfekt annandagjul

Vi åkte vidare till Ammarnäs på juldagen. Åt sen hamburgermiddag på Frasses i Arvidsjaur på vägen upp och landade här i vår dröm vid 20.00.
Jag njuter av att vara här i vår dröm tillsammans med min familj, mina barn och mina barnbarn.
Efter sen frukost idag tog vi oss ut med skotrarna.
 
    
 
 
Vi tog oss genom massa lössnö upp till en grillplats med viss motgång och trassel med fyra skotrar och två pulkor fördelat på sju vuxna+två tonåringar och fem barn.
 
 
Vi grillade korv med bröd och drack varm choklad.
 
 
Blev lite trassel då vi skulle återvända hem. Skickade därför Jörgen med en skoter och pulka och alla de små barnen + Emma iväg hem. Sen beslöt vi oss även för att jag, Maria och Lisa skulle åka hemåt för att hjälpa till med barnen och att eventuellt Jörgen skulle återvända för att bogsera problemskotern.
Det blev som så att jag, Maria och Lisa körde lite fel, fick med handkraft och urkraft vända runt skotern där i lössnön och blev de som eftersökte och kom hem sist i aftonmörkret.
 
Precis då maten började vara färdig upptäckte vi att Cia var borta och det visade sig att hon blev kvar där uppe på berget själv i kvällsmörkret. Tur hon är en klok hund och valde att stanna kvar vid grillvindskyddet.
 
Ikväll har vi lagt pussel, byggt stolar/fåtöljer och myst med småttingarna.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0