Känslor Mina Dina Tolkningar och vad är det man läser in egentligen?

Den här veckan har innehållit allt i en salig blandning, men främst har fokuset legat på att skrapa fram ett hem som  är i någorlunda bra skick.
 
När det är sommar, när man har gäster och sen direkt på det åker bort krävs det ganska mycket tid till att komma ikapp med städning och få undan tvätthögen. 
Vi håller dessutom på med att skola ut lilla jourhemsplacerade barnet och inskola hen till sitt egna familjehem/familj samtidigt som jag blev ensam vuxen med att rodda allt då Jörgen startade den här veckan med att åka på konferance.
Det är en prosess och många känslor i omlopp och då vill man ju vara sitt bästa jag på alla plan tänker jag..? Jag vill det i alla fall.
 
Jag har mina dåliga sidor och de vill jag ju inte visa upp genom att bråteshörnen syns tydligt eller att mina krukväxter saknar vatten, tid och näring. Ej heller att fönster är gråprickiga och solljuset skiner på alla fluglortar....
Förutom det har jag avbäddat alla extrasängar och tvättat de extra sängkläderna vi hade till våra gäster, plockat ihop allt Johannas familj inte fick med sig och idag skickade jag iväg mina fynd...
 
 
Så den här veckan hitintills har jag haft fullt upp i min agenda med inskolning på nytt fritids, städning emellanåt, skjutsningar, hämtningar, skicka paket och hämta ut paket, handla mat och helt enkelt jobba hårt för att få ihop logistiken.
Allt har varit roligt och givande, men det har varit fullt upp och lite eller ingen tid till att stanna upp en stund.
 
Sen har det varit en sorg inom mig att än en gång måsta försvara några meningar jag skrivit här på min blogg då jag beskriver mina känslor i något som sker i mitt liv.
Jag tycker att jag har rätt att känna, rätt att dela med mig här om vad jag känner och skriva av mig om det jag upplever.
 
Idag fick jag och lilleman lite extra egentid tillsammans då vi kom för tidigt till stan inför hans lämnande på hans fritids efter vi lämnat lillasyster på hennes förskola.
 
Jag fick en impuls om att åka upp på Vitberget. Därifrån kunde vi både se Kulturhusbygget och hans skola, eller i vart fall kyrkan han ser från sin skola.
 
 
Jag har längtat ut till skogen för att plocka blåbär och idag fick jag till en timme till det. Blev dock lite förskräckt efter jag passerat en bil med släp i Grobban och påbörjat mitt blåbärsplock i svackan efter åsen runt grobban då jag hörde ett dovt poff då eld tar sig väldigt snabbt....
 
 
Jag gick närmare och såg ett skelett som kunde anas som en bil eller något annat fordon...
Jag ringde ägaren till området som snabbt kunde informera mig om att han visste att någon skulle elda upp lite skräp där, så ingen fara på taket.
 
 
Att anta saker ifrån ens egna upplevelse kan få oanade konsekvenser, det har i alla fall livet lärt mig.
 
Blåbär blev plockade, i afton rensade..
Insåg att jag inte skulle orka ta hand om alla bär själv ikväll, samtidigt som jag vet att svärmor skulle uppskatta lite blåbär. Jörgen som kom hem ikväll och skulle skjutsa Emma på bio och sen hjälpa svärmor med sin TV fick ta med sig bären till henne.
 
Kramis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0