En fin dag i Ammarnäs

Rejäl sovmorgon fick vi idag. Sen har vi ätit frukost, skruvat stolar, tjatat på barn, handlat superlim och lampor på affären, ätit lunch och jobbat på.
 
 
Pinnstolarna är ihopskruvade. Bordet vi ska ha fixade vi virke till i fredags och skjutsade upp till morbror Per.
 
 
Älgen jag suktat efter kom precis innan vi åkte upp, den gör sig så fint i rumsfönstret.
 
 
Limmet vi inhandlade på affären var till älgens ena horn.
 
Nu ikväll efter vi lagt de små fick vi upp glasskivan som ska fungera som räcke/vägg i trappen upp till loftet.
 
 
 
Sängen på 140cm bredd är snart bäddad, men ligger på plats.
 
 
Lilltoan är också i princip helt klar nu när jag målat/laserat mitt DIY projekt klart och Jörgen sänkt spegeln så allt hänger ihop på ett iögonfallande bra sätt.
 
 
Jagat ungdomarna där hemma, lugn med den ena som växt flera meter och tagit ansvar, den andre tvekar vi i att tro om sanningshalten i det han säger.
 
  
 
Försökt pleeasa grannen som på ett otrevligt sätt sagt att vi förstört hans tomt och varit hänsynslösa och borde polisanmälas för att de som borrat vår bergvärme hade stödbenen nedfällda på hans tomt.
Jag allt annat än gillar de som blir offer och antar att man vill förstöra, då det är allt annat än det man vill.
 
Kram och godnatt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0