Besökt Doktorn

Började morgonen med att skjutsa barn, styrde sen bilen mot Byske för klockan nio hade jag äntligen fixat mig ett besök hos doktorn.
Har dragits med min Rosacea länge nog nu tyckte jag.
För ett tag sedan googlade jag mer info om Rosacea och vad det kan bero på? Vad man kan göra själv för att minska sina besvär osv.
Jag har provat det mesta som receptfria salvor, lägga om kosten, utesluta vin, provat detoxkurer och vattenfastat.
Blafforna, prickarna och rodnaden har sin cykel på fem, sex, sju dagar oavsett vad jag gör. Börjar med en liten prick som sen mörknar och ömmar, blir sen en liten varblåsa innan det sen läker ut och torkar bort.
 
 
Stötte på en sida om kvalster och någon salva som hjälpt en del..
 
 
Frågade läkaren om vad Rosacea beror på och om det kan vara en överproduktion av hudens egna kvalster men det nekade han till.
Lite lustigt ändå att det var Solanta han skrev ut till mig.
 
När jag kom hem storstädade jag kylskåpet och skickade en handlingslista till Jörgen.
 
 
Jag har så mycket på min "todoolista" i mitt huvud och det känns som om jag bara hattar runt. Fick i vart fall upp gardinskenor och de vita sammetsgardinerna jag för länge sedan köpt till hallen på övervåningen.
 
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0