Ingen rast ingen ro

Kickstartade min morgon med att skjutsa ett barn till skolan. (Hen skulle fixa det själv och jag skulle få sova ut.) Nu väcktes jag av hen och fick skjutsa!
Resten av dagen har gått åt till att laga mat och måla taket. Stämningen här hemma har normaliserats och alla kämpar på med att fixa sina svaga sidor så helheten fungerar.
 
Den här dagen har jag målat tak, lagat mat och hjälpt de små på med galonisar och kläder för att njuta av vårvädret/vårfloden.
 
Hela kvällen har jag diskat, stekt och trillat köttfärs till biffar eller köttbullar.
 
 
Lite lax finns på gravning och påskmat + annan mat tillverkas för att hålla traditionerna vid liv..
 
Funderar på vad jag ska leva utav dessa dagar i Ammarnäs...?
 
 
Svårt att vara annorlunda och äta veganskt/vegitariskt/blodgruppsmat....
 
Kram i vart fall, ta hand om varandra och hitta möjligheterna....
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0