Fredag med tacos, skola och barnbarn

Ett barn hemma och ett barn med sen ankomst. Hatar att jag inte har några marginaler kvar och hur jag tacklar de känslor som uppstår.
 
Behövde prata med socialtjänsten och skickade en påminnelse om att jag ville de skulle ringa upp vilket de gjorde samtidigt som jag var på väg till skolan här i byn.
 
 
 
Idag hade jag inget inplanerat i almanackan men tusen behöver göra i huvudet. Ett var att jag tänkte se hur det går för lilleman iskolan.
 
 
Fick också iväg ett sms om en inbjudan till Pontus kalas på söndag.
 
När lilleman hade slut skoldag lämnade jag honom hemma med Jörgen och åkte in till stan för några nödvändiga inköp, hämtade upp lillan och hem och ställde mig vid spisen. 
Blev både traditionella tacos, men även fajitas. Stekte också två stekar när jag liks stod vid spisen.
 
Efter middagen fick jag ovärdelig hjälp av Emma att starta igång födelsedagsbakandet samtidigt som hon först röjde bänkarna efter middagen.
 
 
 
Jag och Emma fick också rolig feedback från skolan...
 
 
Bullar har också producerats här hemma i kväll och det var något som jag stod mestadels för.
 
 
 
Barn skjutsades till Byske för UG och träning. Lykta blev tänd av maken.
 
Älskar familjesnapen där jag får se hur mina barn och barnbarn har det och vad de gör i sitt liv.
Det blir mycket bäbis, vilket jag tänker att alla förstår är oundvikligt!?
 
Maria skickade en filmsnutt på Freja då hon var nyvaken och jag tog skärmdumpar...
 
   
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0