Nytändning

Det har blivit lite roligt att laga mat och söka efter recept som innehåller de ingredienser som är välgörande för mig.
 
Kålrabbi har jag nog aldrig tidigare använt i min matlagning. När jag googlar på recept med kålrabbi hittar jag massa goda tips på hur den används.
 
 
Igår lagade jag en kycklingrätt med ris och jordnötssås och som sallad strimlade jag kålrabbi och morötter, hackade i lite koriander och gjorde en dressing på lime, olivolja och salt.
Alla i familjen åt med god aptit trots att såsen blev stark.
 
 
Receptet hittade jag här och allt kom från deras receptsamling som hör till ICAkassen. Jag använde kycklingfileer och skar köttet i grillspettsbitar som jag marinerade på mitt vis med sambal, soja, ketjapmanis, vitlök, ingefära och salt.
 
 
Det här med blodgruppsmaten har gett mig en nytändning på att laga mat i vardagen.
 
Den här veckan har jag känt mig gladare och mindre stressad trots att mina barn slirat lite och Emmas prao inte blev så bra.
Kombon av att vara en "High sensitive person" och att hon fick otydlig handledning som ledde till en incident med felaktig rättning av varors placering + några till faktorer som ställde till det,
men som sagt ovan, har det inte tyngt ner mig vilket är skönt.
 
Var på "Junta" igår vilket alltid ger mig så mycket positiv energi. Anade att hon vi var hos hade läst min blogg och anpassat lite av det hon bjöd på, jag väljer att tro det i vart fall:)
 
 
Fruktfatet innehöll mina välgörande frukter, hallon, galiamelon, päron och physalis. Grönt te och goda frökex fanns det också.
Boostad både på in och utsidan när jag gick hem.
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0