En till jobbig vardagsdag

Den här dagen har jag verkligen tagit mitt jobb på allvar. Besök hos logopeden, messingerkonversation med föräldrar och mail till soc informativt. 
Argumenterat, bråkat och "tappat det" med mina egna barn. Sen räddat upp situationen och haft bra samtal där vi rättar till, tydliggör och kommer överens, samtidigt som vi skriver ner och dubbelkollar;)
 
 
Åkte till Byske med ett barn vid ett, hämtade ett annat barn vid två i stan och skjutsade till en klipptid i Byske halv tre.
Hämtade sen de små från deras förskolor och fritids innan sonen hämtades hem från sin klippning.
 
Jag vet att jag curlar och ofta går med på "förmycket", men än har det varit värt det.
 
Älskade Lisa jobbar hårt med urusel lön och hyr boende till ockerhyra i Stockholm och jag påminde henne om att boka "sin födelsedagspresent" medans sista chansen till ungdomsbiljett finns.
 
28 november blir mitt älskade tredje barn 26 år. Ungdomsbiljett gäller tills man fyller 26.
 
 
Middagen idag uppskattades av familjen och Emmas kompis. Den bestod av uppstekt spagetti, stekt lök, falukorv och en påse ärtor, majs och paprika.
 
Till mig själv blev det uppstekt purjolök med quinoa och rivna morötter, sallad på gröna blad och gurka och piffat med oliver. Klickade på lite alfaalfa.
 
 
Käckt inlägg maybe, tufft dock att vara mamma idag! Lyckades bättre i mitt tycke med att "samtala" och förklara jobbrelaterade saker. 
 
Det är så mycket lättare för mig att känna stolthet och trygghet i det jag gör i mitt jobb än det jag gör i mitt föräldraskap rent känslomässigt, förmodligen är jag lika bra på båda.
 
 
Tänk att det är två år sedan Rue var så här liten och hängde mycket med farmor?
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0