En dag med många ingredienser

Började gårdagen med att ge alla barn frukost, plockade sedan undan så det gick att dammsuga.
Städade även toaletten och fixade med tvätten.
 
Sen gröpte vi ur pumpor med barnen och skar till ögon och mun.
 
 
 
Hann börja med lunchen och träffa Rue och Mikael en stund innan jag och Jörgen behövde åka ner till stan för ett besök på Habiliteringen och lite planering runt vår lillkille.
 
Vi var hemma igen vid halv tre och då vände jag och Johanna om till stan för att handla mat och hämta upp Lisa. Lisa hade sovit hos vänner och egentligen var det meningen att jag och Jörgen skulle hämta upp henne, men det glömde vi.
 
När vi kom hem var det hög tid att fortsätta med middagen som jag och Johanna förberett sedan innan.
Maria och Freja hade också kommit (Mikael är i Ammarnäs).
 
 
Bäbismys hann vi givetvis också med.
 
 
Porterstek, gratäng och rotsaker i ugn och en Butternutpumpa med fetaost bestod dagens middag utav.
 
 
Direkt efter middagen var det dax för Lisa att ta sig till flyget och jag skjutsade henne. Gillar inte de här avskeden, men troligtvis kommer hon hem igen i november. :)
 
 
 
När de små fått fredagsmysa med hallon, blåbär och jordgubbar och kommit sig isäng, dukade Johanna upp massa gotter framför TV med Idol påslaget.
 
 
Johanna är så duktig på att göra det mysigt, fixa och dona så alla ska få må bra.
 
 
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0