Du och jag

Här hemma håller jag på med storstädning. I går efter kvällsmaten hjälptes jag och maken åt med att rengöra ugnen och fläkten.
 
 
Familjen fick pasta Carbonara och jag gjorde en risotto på rester och gröna ärtor.
 
  
 
Jag har fortsatt idag på förmiddagen med att skura upp kaklet runt spishörnan. Tomt nu men imorgon eller på fredag ska julpyntet fram.
 
 
När lilleman slutade skolan mötte jag upp och hämtade honom. Vi pratade en stund med fröken och de hade haft en bra dag idag som bla innehållit att pyssla ihop en snögubbe.
 
Vi åkte ner till stan för att prova ut ett par extraglasögon och jag hade nog tänkt mig att han skulle ha två olika, men så blev det inte. Nu är ett par exakt likadana glasögon beställda så vi har ett reservpar. :)
 
Vi fick en stund över så vi passade på att besöka Blomsterslottet och tomten. Lilleman blev rädd för tomtedockan och jag fick inte fota honom med tomten, däremot fotade han mig.
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0