Skitdag med ångest i huset

Ingen av tonåringarna ville till skolan imorse och blev hemma. Efter jag skjutsat lillan och druckit kaffe försökte jag städa ute en stund.
Bara tre plusgrader, blåst och någon snöflinga virvlandes i luften gjorde att jag gick in efter en liten timme.
 
Jag har suckat på TUI flertalet gånger idag, känner inte att de gör sitt bästa för sina kunder.
När vi skulle boka med lillan på vår resa så kom deras säljare (tre olika)med flera olika svar som emot sa varandra.
En sa att rummet var löst och där fanns det plats, en annan sa att det inte fanns plats på flyget och en tredje sa att vårt familjerum inte var avsett för 6 personer fast det står på hemsidan 4-6 personer.
Jag bad de gå utanför sina ramar/datasystem och verkligen försöka hjälpa en liten tjej att få komma med. Men nej de skyllde tillslut på rummet och att vår bokning inte gick att ändra.
 
Nu löste vi ju det genom att boka en helt ny resa och bjöd med Lisa att ta hand om lillan på flyget. 
Problemet idag blev då jag skulle maila in en blankett med vårdnadshavares underskrift att de små åker med oss, men utan sin vårdnadshavare.
 
När jag ringde Norwegian fick jag prata med en mycket trevlig person som frågade om hon skulle ordna sittplatser ihop till oss eftersom det ingick i kostnaden de debiterade TUI.
TUI har sedan tidigare meddelat mig att det kostar extra och att det fick jag ordna själv. :( TUI vet inte ens själva vad de har köpt för något av Norwegian?
 
Hur som så har nu kvinnan på Norwegian hjälpt mig och guidat mig att ordna det sista med vår bokning på ett bra sätt.
 
Till middag blev det spagetti och köttfärssås enligt minst ett barns önskemål.
 
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0