Post Malone

Anledningen att vi tjuvstartade sportlovet med att söka ledigt från skolan redan på fredag innan lov var att Emma, Linn och Pontus ville gå på konsert och lyssna på Post Malone.
 
Bildresultat för post malone stockholm 2019
 
Artisten var helt okänd för mig innan, men hans musik är rätt okej att lyssna på ändå.
Sen vet jag ju inte om han är en sådan bra förebild för våra ungdomar genomgående, men vi kan nog inte skydda dem från allt ont.
Populär är han i vart fall.
 
Jag gruvade mig verkligen för att bila genom stan till Globen och att hitta en  parkering och så, men då kom Johanna med ide´n att skjutsa oss till Danderyds tunnelbanestation och vips blev det så mycket enklare genast.
 
 
 
Vi åt middag på en grekisk kolgrill vid globen innan konserten.
 
 
Lite nervösa var vi om vilken tid vi skulle börja stå i kö för insläpp och bad Jörgen googla info till oss om det.
Nu hann vi gott och väl och behövde inte köa särskilt länge innan vi tog oss in genom säkerhetskontrollen.
 
 
Det var enkelt att hitta till läktare C när vi väl var inne i Globen.
 
 
Min svindel mådde inte bra då vi klättrade högt, högt uppe i Globen för att ta oss till våra sittplatser.
 
 
Att jag följde med ungdomarna på detta kostade dem en gruppbild som jag fick lägga ut på Instagram.
 
 
Jag var rätt trött och sliten (efter bilkörning och fyra/fem timmars sömn) och halvsov mig igenom då några artister hade förspelningar innan Post Malone äntrade scenen.
Pontus skrattade åt mig då jag hoppade högt då fyrverkerier small under "Postis" scenframträdande då jag än en gång blundade.
 
 
Jag gillade hur hans framträdande var upplagt och scenshowen fick helt okej betyg utav mig.
 
 
Det är otroligt hur bra allt flöt på med insläppet till den här konserten och framförallt hur fort det går att tömma Globen igen.
Knökfullt utanför T stationen på Globenområdet men redan efter fem minuter var vi nere på perrongen och inväntade vårt tunnelbanetåg.
 
 
Johanna hämtade upp oss på samma ställe som hon lämnade av oss. Barnen var så glada och tacksamma för kvällen.
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0