Hej mitt vinterland och Grattis till min son

Nu är jag hemma från min snabbvisit i Stockholm. Hemfärden blev lite spännande och vädret har sina kontraster i vårt avlånga land.
Stockholm har regn och barmark, medans vi har massvis med snö och mer vräker det fortfarande ner.
 
Piloten varnade/informerade innan landning om att det kunde bli så att han fick avbryta sitt landningsförsök ifall vindarna ställde till det samt den låga molnbanken och så blev det. Inte på grund utav väderförhållandet dock utan på grund av att man inte fick igång vissa viktiga lampor på landningsbanan.
Vi cirklade ett varv och landade från andra hållet istället och piloten fick ner "kärran" mjukt och försiktigt.
Vi landade en halvtimme senare än planerat och vid 23 var jag framme vid den insnöade bilen.
 
        
 
Det snöade och var spårigt på väg hem och på E4:an hamnade jag efter plogbilen men hem kom jag tillslut och parkerade bilen strax före midnatt.
 
Nu på morgon har det varit fullt ös med att få igång barnen och när de åt frukost gick jag ut och skottade mig fram till garaget, sen skjutsade jag iväg dem till skolan. Jörgen har feber och är sjuk igen.
 
 
Jag har ätit min frukost här vid datorn medans jag skrivit detta inlägg så nu är det bara ut och skotta mer snö för traktorn har varit här, lika bra att få undan den tunga snön eftersom.
 
Idag är det den 18 mars och min sons födelsedag. Klockan 10.14 för 29 år sedan födde jag en perfekt skapad liten kille som var 50 cm lång och vägde 3.270 g och det var ingen tvekan om att den underbaraste Mikael var född till den här världen. Älskar dig tusenmiljoners<3
 
Kram.
 
 
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0