De har åkt hem och nu tar stugbygget fart

I onsdagskväll efter en god grillmiddag åkte Erik hem och nu mitt på dagen skjutsade jag Johanna och de små till flygplatsen.
Flyget var försenat så jag hann bjuda dem på lunch innan jag lämnade dem.
 
 
Kanske är jag yrkesskadad eller jävig? Men det är så fint att se hur barn som växer upp i en trygg miljö är så mycket längre fram i utveckling och ordförråd än barn som inte har trygga vuxna i sin uppväxtmiljö.
 
Det har varit intensivt och fullt upp med att umgås och bara njuta av att få vara mormor och farmor, mamma och Annica, men jag älskar det.
 
Festivalen och karuseller blev det torsdag och fredag.
 
 
Första helgen var vi barnvakt till Rue då Mikael och Maria åkte upp och spikade panelen färdigt. Härligt många små godisälskare på lördagen i soffan framför TV.
 
 
Länge sedan Rue var här av olika anledningar, men vi konektade bra under helgen.
 
 
Undrar så vem nästa minimänniska och lillasyster är när hon kommer ut? Vilken personlighet det kommer att bli?
 
 
Älskar att vi hjälps åt och planerar middagarna, aktiviteterna och tiden tillsammans. Surströmming, skinksallad, grillat, korvstroganoff och spagetti med köttfärssås. Festival, bad, lekpark, plump och femhundra.
 
 
 
 
Jag bad om en uppdatering på mina barn tillsammans i en syskonfotografering och fick massa fina bilder tagna.
 
 
Det blev som vanligt massa bus och skratt då de skulle klura ut de bästa poserna.
 
 
Men det blev några fina bilder som ska få pryda någon vägg här hemma så småningom.
 
 
Någon dag senare fick vi ihop lite barnbarnsbilder.
 
 
Innerpanelen är färdigspikad i Ammarnäs, kulören som ska målas på den är vald och imorgon åker jag och Maria till Umeå för att beställa köket medans Jörgen och Mikael är uppe i Ammarnäs och nu tar stugbygget fart igen.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0