Tandläkarbesök och lite annat

Torsdag redan? Vardagen har börjat om med jobb och skola och det har varit svårt för alla att vända tillbaka dygnet och få ihop nog många sovtimmar.
Jag känner mig trött och sliten, men har klivit upp i vart fall.
I varierande grad har vissa inte alls klivit upp eller så kommit sig iväg försent eller så har man valt att plugga hemma.
Jag har svårt att acceptera det här beteendet och tycker nog att det handlar om lathet och nonchalans att inte vakna av sin väckare.
 
Igår fick Emmas hår sig en uppfräschning hos Åsa.
 
 
Den här dagen började med att jag skjutsade sonen till skolan och gjorde lite ärenden sen. Lämnade igen böcker på bibblan och handlade mat.
 
På eftermiddagen hade lilleman tandläkarbesök för att få bekanta sig med stolen och redskapen innan lagning av en tand nästa vecka. Tyvärr var hans munhälsa eftersatt och tandborstning inte högsta prioritet innan han kom till mig.
 
 
Färden hem var jättelååång för lilleman som längtade att få sätta fast sin nya tatuering.
 
 
Sen hjälptes vi åt med att fixa pannkaka och vispgrädde till middag.
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0