Mer vardagsmotion

Är tungsint idag och har svårt emellanåt att hålla tårarna borta, men bara när jag tänker på det som gör mig ledsen.
 
Det handlar om att hur mycket jag än vänder ut och in på mig själv och stöttar och hjälper, är den som jag alltid är som förälder och att det sen inte uppskattas av mottagaren, det är det som gör mig ledsen..
Som jag skrev i ett av alla mina blogginlägg "Jag är en empatisk person som älskar att få göra något för andra, gillar att vara snäll och ta hand om min familj. 
Jag trivs med att vara mamma och klura ut hur jag bäst kan hjälpa mina barn att utvecklas och må så bra som möjligt. Jag gillar att ställa upp, jag gillar att hjälpa, jag gillar att bjuda på mat och att baka sådant jag vet uppskattas.
Gillar att vända ut och in på mig själv för att kunna skjutsa, hämta, leka, roa och lyssna. Mår bra utav den gnista jag kan tända i barnens ögon, mår bra utav klingande skratt och muntra tonåringar."
 
Det som gör mig ledsen idag kan man symbolisera som ett mörkt hav där jag kastar ut livbojen och mottagaren behöver bara ta tag i livbojen då den landar precis framför näsan, men gör inte det och säger dessutom  att den inte kan nå livbojen för att jag kastade den fel.
 
Annars då? Jo så glad och nöjd över att både Pontus och Emma klarar av att ta sig till skolan nu och att vi kan prata med varandra på ett bra sätt igen. Alla konflikter eller ordlösa händelser har hållit sig borta och vi kan istället prata om trevliga saker i vardagen och vårda vår relation till varandra istället. Tacksam.
 
Emma försov sig lite imorse och jag skjutsade henne till Byske och skolan, sen plumsade jag i fel kläder och bytte till ett nytt ljus i lyktan hos pappa. Snart får nog snön ta över där och allt får vila i vinterskrud.
 
 
Åkte sen ner till stan för att följa sonen på ett möte. In lite snabbt på HM för inköp av två basbrallor till mig och lite kläder till lillkille som har växt och gått upp en storlek.
 
Hem sen för lunchintag, samtal med go vän och sen iväg ner till stan för nästa möte.
 
Enkel middag blev det idag, sen ut och skotta lite snö som drivit mot garage och förråd.
Har som målbild för det här året mer motion och rörelse och även smyga in bättre kost. 
Dagens rörelse blev spring i trappor några vändor på de två mötena jag var på och snöskottningen.
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0