Mildare, renovering och snö

Började den här dagen med att väcka barn, röja i köket, göra frukost och vinka iväg skolbarnen.
Flyttade en bil och skottade lite snö innan traktorn kom.
 
Städade sen toaletten nere innan jag började målartvätta.
Listerna runt toadörren har behövt förbättring av målarfärg sedan vi renoverade toan för något år sedan pluss att toadörren fått sig några trista skador.
Ledstången i trappen har också varit sliten länge och den har jag skrapat, tvättat, grundat och målat ett varv med svart färg.
 
 
Jag gillar vit lantlig inredningsstil, men inte chabbychick.
Min tanke är att framöver ska jag fräscha upp boaseringen och alla vita snickerier på nedervåningen.
Tar en bit i taget och idag blev det toadörren och ledstången.
 
Skönt att det är mildare ute och bara ensiffrigt på termometern. Hoppas vi får en fin helg.
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0