Ledig och sovmorgon

Fy vilket trist väder vi har. Det regnar och är någon plusgrad och snorhalkigt.
Jag har nyss varit ut och hämtat ved och fick ta hjälp av sparken för att inte ramla och slå mig, grävde också fram sandhinken och sandade framför bron.
 
Jag har varit ledig idag och bara tagit hand om småttingarna och hushållet, åkte en sväng till Byske för att hämta hem Emma.
Började dagen med en rejäl sovmorgon, men det som slog alla rekord var att jag hann både duscha och dricka kaffe innan lillkille kom ner vid tio. Lillan väckte jag faktiskt tjugo över tio.
Gisses vad hon sov länge, drygt femton timmar fick hon ihop.
 
Till middag puttrade jag ihop en köttfärssoppa med rotsaker som alla mumsade och åt med god aptit.
 
 
Jörgen är i Ammarnäs helt själv den här helgen och fast jag tycker att det är bra att vi kommer frammåt med stugbygget så är det tröttsamt att vara ensam vuxen här hemma så ofta.
 
Elektrikern har kopplat in trådarna till elcentralen..
 
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0